Legislatie europeana privind eBike

Posted by admin 22.08.2019 0 Comment(s)

Regulamentul rutier european EN15194 stabilește că bicicletele electrice, eBike sau Pedelec, sunt denumite și EPAC, Electrically Power Assisted Cycle (bicicleta asistata electric): „Prezentul standard european este destinat să acopere biciclete asistate electric care au o putere nominală continuă maximă de 0,25 kW, care este redusa progresiv și oprita în cele din urmă cand vehiculul atinge o viteză de 25 km / h sau mai devreme, dacă ciclistul încetează să mai pedaleze."

 

Povestea este lungă, dar deoarece sunt considerate biciclete, aceste EPAC-uri sunt excluse de la omologare și deci pot fi folosite fără înmatriculare, asigurare și permis de conducere, in conditiile utilizarii unei biciclete musculare. Celelalte biciclete electrice care nu respectă aceste doua condiții de viteză maximă asistată și de putere a motorului, sunt incadrate in alte categorii de mijloace de transport și au nevoie să indeplinească diverse condiții de omologare si implicit de inmatriculare, licențiere a conducătorului sau dotare cu sisteme de siguranța și semnalizare.

 

Textul acestui standard ar trebui să fie disponibil în orice limbă națională de la institutele naționale de standardizare. Noi nu am reusit sa il găsim in limba română.

 

În majoritatea statelor membre ale UE nu există o obligație legală de a respecta EN15194, doar recomandari. Numai în câteva state membre, cum ar fi Marea Britanie și Franța, respectarea standardului este obligatorie.

 

Cu toate acestea, producătorii din UE au obligația legală de a se conforma Directiva generală privind siguranța produselor, 2001/95/CE. Principiul de bază al acestei legi este că producătorii trebuie să se asigure că produsele introduse pe piață sunt sigure. În cazul în care un apare o problemă cu un pedelec și vehiculul respectă EN15194, atunci va beneficia de o prezumție de siguranță. Dacă pedelecul nu are certificare EN15194, nu va exista o asemenea prezumție.

 

Majoritatea statelor membre permit auto-certificarea. Aceasta înseamnă că, dacă un producător are unități de testare proprii și consideră că pedelecurile sale, după testare, respectă EN15194, producătorului i se permite să certifice propriile produse. În realitate, mulți producători au pedelec-urile lor testate de organizații profesionale de testare.

 

În consecință, vehiculul trebuie să vină cu marcaje și instrucțiuni enumerate în aceste standarde.

Marcare

• cadrul trebuie să fie vizibil și permanent marcat cu un număr de serie în o locație vizibilă

• cadrul trebuie să fie marcat vizibil și durabil, cu numele producătorului sau reprezentantul producătorului și numărul standardului european pentru partea mecanică a bicicletei

• vehiculul trebuie marcat durabil cu următoarele cuvinte: EPAC conform En15194

• 25 km / h, adică viteza de întrerupere a asistării electrice

• 250 W, adică puterea nominală continuă a motorului electric

 

O informare foarte completa găsiti in articolul celor de la BikeEurope. Denumirile sunt doar puțin altfel decât le folosim noi in România. Ei numesc Pedelec bicicleta cu pedalare asistata si e-Bike pe cea cu clapetă de acceleratie, toate fiind denumite generic Biciclete electrice.

 

https://d1wa5qhtul915h.cloudfront.net/app/uploads/2015/09/bike-europe-e-bike-regulations-version-aug-2016.pdf

 

 

Write a Comment